Kunst op Amsterdam Fashion Week

Fashion en kunst hebben overduidelijk raakvlakken, zo ook bij bekend schoenenmerk Clarks. Bij Clarks denken we al snel aan die klassieke, degelijke mannenschoen uit de jaren zestig en zeventig. Dat het merk met zijn tijd mee gaat bewees het onlangs weer op de Amsterdam Fashion Week, waar Clark Originals het mannenlabel Cold Method van schoenen voorzag. De modellen liepen op exemplaren van de aankomende zomercollectie van het merk.

amsterdam-fashion-week-clarks

“Cold Method ligt qua stijl en visie heel dicht bij Clarks Originals. De sponsoring van de show was dan ook een logische stap in onze samenwerking,” aldus de accountmanager van Clarks, Martijn Smidt.

Het merk Clarks werd geschapen in 1949, toen oprichter Nathan Clark de suède laarsjes zag die Britse legerofficieren in Birma in hun vrije tijd droegen. Hij vond uit waar en hoe ze gemaakt werden en keerde vervolgens terug naar Engeland, om het model te ontwikkelen dat in al die jaren bijna niet gewijzigd is. De schoen werd in de jaren zestig opgepikt door beroemdheden als Bob Dylan, The Beatles en Oasis, maar Steve McQueen was degene die de schoenen naar een cultstatus hielp. Inmiddels is het aanbod flink uitgebreid en is Clarks wereldwijd ongekend populair. Kijk hier voor verkoopadressen en een volledige Clarks collectie.

Eley-Kishimoto-Clarks

Voor komend voorjaar heeft Clarks de handen ineen geslagen met het Britse modemerk Eley Kishimoto. De modellen zijn al verkrijgbaar en zullen de komende periode verder worden ontwikkelt.

Reacties zijn gesloten.